2011. szeptember 10., szombat

Sárarany, 9

Már megint késve írok egy számomra fontos dologról, de hát reflexív alkat vagyok, meg kell várni míg a nyil a célról visszapattan és ujból itt hever a lábam elött... szóval, Orsi multkor megszidott,
hogy a fene se érti a bejegyzéseimet, leginkább magamnak írok, ha egyáltalán én értem magamat, - no igaza volt.
A lényeg: néhány napja megmásztam Rókán a Sárarany utat alsóval. Egyik legvadabb mászásom ez, -nehéz, technikás, az alsó felében jó nagyokat lehet esni, van benne egy 5 méter murvabánya, igaz ez nem annyira nehéz (7+), gyönyörű részletek sok helyen, szóval jóóóó....
Egy tanfolyamos oktatás végén. "levezetésül" csikartam ki magamból a megmászását. Különösen nem is voltam jó formában, de belül éreztem, hogy most kell (KELL!) megpróbálni. Két mászás
a Bachar direkten (9-), ami egyben egy bemelegitő ráhangolódás , bár nem volt annyira biztató a folytatásra.
Egy rutinos mászót: Zsanettet kértem meg hogy biztosítson, köszönöm itt is a türelmét! Bár tényleg nem voltam fizikálisan 100 %-os, mentálisan viszont éreztem, hogy "menni kell!"
Az első kisérlet elakadt az első akasztásnál, átgondolt helyre fúrtam ugyan az első nittet, de más felsőbiztosítással kinézni egy nitt helyét és más élesben akasztani azt... Maradjunk annyiban, hogy egy 180 cm-es nyurgának jó helyre fúrtam a nittet, magamnak kevésbé. Ugyhogy az első akasztás után visszamásztam pihenni. Biztató kezdés!- ezek után nem meglepő, hogy az alsó rész kulcshelyén ismét - immár jogosan - elakadtam, és harmadszor kellett indulnom ujra.
Az út alsó része a élekkel, sarkokkal egészen gránitos hatású, ez a rész olyan jó 9-es nehézségű, mivel csupán két nitt van benne ( a tömör 8 méterén), kissé "pszichés", de közel se annyira, mint pl. a szász homokköves utak.
A 3 próbálkozásra kissé nehezen, de túljutottam az alsó részen. Itt közös mászás jön a Dolomitok úttal 5 méteren át, ami valóságos felüdülés (7-). Aztán jön a tojástánc a törékeny falon 5 méteren
át, igazi adranalin szökőár a végre sziklaszilárd kulcshely elött, ami egy nagyszerű boulder egy alsós fogással, két hajmeresztő reibungos kapaszkodó után és végre két kis perem a standig.
No, a harmadikra simán leestem már a kulcshely aljából. Jött a negyedik, a magyar igazság utáni- és kissé meglepődve a standot akasztottam közel 30 m mászás után! Szinte 99 % -on másztam az
formánban, hát nemhiába a mászás a lélek dolga, mint minden más!
Nem a legszebb út ez Magyarhonban, nem is a legnehezebb, de mindent összevetve fickós darab, az biztos. Igazi Sárarany, hozzám illő, a 9-est megszavaznám neki, de nem a fizikai nehézségei miatt... Jó letudni, 51 évesen, felesleges szerénykednem...
Most megfogadtam Orsi tanácsát, direktben írok, de nem ez a stílusom...

1 megjegyzés:

Izer Bálint írta...

nekem adta a post! gratu